torsdag 6. mai 2010

Bilder fra Karlstad-turen 2

Lagene konkurrerte også i å sykle på enhjulssykkel og å sprette såpe så langt som mulig.
En av de svenske ungdommene viste sine akrobatikk-ferdigheter for resten av gruppa.
Etter lagkonkurransen var ferdig, spiste vi lunsj i parken. Det ble hjemmelaget potetsalat, salat og røkt skinke på alle sammen.
Etter utelunsjen, var det tid for flere felles aktiviteter og konkurranser, blant annet tautrekking og høydehopp. Etterhvert gikk også en gruppe ned til byen slik at man kunne gå litt i butikker om man ønsket det.
På kvelden spiste konkurransedeltakerne taco i Korskirken.
Premieutdeling til det beste laget (men det var jevnt!).
Lørdag kveld var vi også på ungdomsmøte i Pinsemenigheten i Karlstad. Her var det lovsang, andakt og cafe` etter møtet.

Andakten tok utgangspunkt i Johannes evangeliet, kapittel 14, vers 1-7:
"La ikke hjertet bli grepet av angst. Tro på Gud og tro på meg! 2 I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, hadde jeg da sagt dere at jeg går og vil gjøre i stand et sted for dere? 3 Og når jeg har gått og gjort i stand et sted for dere, vil jeg komme tilbake og ta dere til meg, så dere skal være der jeg er. 4 Og dit jeg går, vet dere veien.» 5 Tomas sier til ham: «Herre, vi vet ikke hvor du går. Hvordan kan vi da vite veien?» 6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. 7 Har dere kjent meg, skal dere også kjenne min Far. Fra nå av kjenner dere ham og har sett ham.»"
Søndag morgen var det tid for litt lek i finværet.
Ragaze deltok på formiddagsmøte i Korskirken. Først var det felles lovsang, bønn og nattverd. Deretter fortsatte det med en andakt for barn i hovedsalen. De som ikke hadde lyst til å være med på det, kunne gå på et seminar i stedet. Det var tre seminar, og de handlet henholdsvis om 1) tv- og dataspill, 2) penger og 3) åndelig lederskap. Litt om hva som ble sagt i seminaret som omhandlet penger, kommer senere..

Mat stopp i Charlottenberg: pizza-spising og godterihandel på Godisfabrikken.

Både ungdommene i Regaze og lederne var fornøyde med turen; mange inntrykk fra et nytt sted, mange inntrykk fra møtene, mange minner fra kontakten med kristne jevnaldrede i Sverige. De fleste følte nok at de fikk et stort utbytte av turen, et avbrekk i en ellers hektisk hverdag på skole og jobb.

Takk for de mange forbønnene som ble bedt i forkant!
Sambandet vil også benytte muligheten til å takke Erik for at han tok i mot oss og alt han bidro med i den forbindelse. Vi vil mer enn gjerne ha en gjenvisitt fra Sverige og med en gjeng av svenske ungdommer til neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar